søndag 22. mars 2009

AP vs. FRP

Den 14. september 2009 er det som mange vet valg. Jeg og mange andre håper selvfølgelig at Arbeiderpartiet vinner, og at vi får en ny regjering.

fremsiden av Dagbladet i går (lørdag, 21/03) kunne vi lese at dersom det var valg i dag, ville 36,7 % ha stemt AP. Det gir oss 64 mandater på stortinget, og vi går opp med 4 mandater fra forrige meningsmåling.

Arbeiderpartiet er fortsatt det største partiet i Norge, men vi er tett etterfulgt av Fremskrittspartiet. Det ser vi i AP og AUF på som en trussel. Skal vi vinne valget må vi overbevise førstegangsvelgere og eldre velgere at dersom FRP kommer i regjering kommer de til å privatisere de fleste skoler, barnehager og sykehus. Dette vil de spare penger på i en periode på omtrent 5 år, sier eksperter. Det er kun et år mer enn en stortingsperiode.

Eksperter sier også at FRP kun kommer til å holde i rundt hundre dager i regjeringskvartalet. Det er selvsagt positivt at de ikke holder lengre, men vi må ikke la det skje fordi man kan gjort mye på hundre dager. FRP har sin ”hundre dagers plan”, som er en plan over hvordan de ville ha styrt landet dersom de satt i regjering nå.

Som jeg selv sier ofte til de som sier de holder med FRP, så er FRP et parti for homofiendtlige og rasistiske kapitalister. Det er en beskrivelse jeg synes passer godt til nettopp FRP, fordi de var i mot felles ekteskaps lov som ga lesbiske og homofile rett til å gifte seg i stedet for å kun lov til å inngå partnerskap og rett til å bli vurdert som adoptivforeldre. De vil ha ut stort sett alle innvandrere og de vil kutte skatten så mye at det nesten ikke kommer noen penger inn til ”statskassen” slik at vi kan bygge nye skoler, veger og sykehus.

Arbeiderpartiet vil ha flere offentlige skoler, sykehus, sykehjemsplasser og barnehager, sikre arbeidsplasser og lærlingplasser til unge. De vil også beholde lånekassen. Dette er det stikk motsatte av hva Fremskrittspartiet vil.

1 kommentar:

  1. Jeg er Helt enig med deg "FRP et parti for homofiendtlige og rasistiske kapitalister" Jeg er også medlem i AUF og vi skal vinne valget!

    SvarSlett

Om meg

Bildet mitt
Østre Toten, Oppland, Norway
Jeg er en 17 år gammel gutt fra Toten. Jeg er miljøleder i AUF i Oppland, leder for Toten AUF og nestleder i Østre Toten AP